Det här var kanske inte riktigt min dag..

Nu har jag försökt, försökt och återigen försökt att skapa någonting gott till ikväll.. Kladdkaksmuffins, morotskaka och tillsist Ekströms chokladmoussepulver som man blandar med mjölk och vispar till en färdig mousse (supergott jag lovar!)
Det hela började med att min kära mamma var sugen på morotskaka och söt dotter som man ju är (haha!) så ställer man sig för att baka en sådan medans hon är på massage.. Upptäcker att Kanelen är slut, och det går ju inte att göra morotskaka utan kanel, ringer henne och hoppas att hon ska veta var kanelen är men såklart så svarar hon inte..
Så då ändrar jag mig huxflux och påbörjar kladdkaksmuffinsen som jag vet att hon också tycker om väldigt mycket. 
5 minuter senare.. *Ring Ring* jaha, nu ringer hon och berättar att kanelen står ovanför spisen. *hrmpf* tack tack då börjar jag om (fattar ni?! börjar om). Häller ut det lilla jag har hunnit göra på muffinsen och ska nu äntligen dra igång morotskaka baket!
Kan meddela att om ni bara känner er lite halv sugna på att fortsätta kan ni sluta läsa nu för detta kan ta ett tag.. Dock garanterar jag (nästan) er ett skratt. Av sympati eller av skadeglädje avgör ni själva..
Ja, nu är då morotskakan igång och jag flyger runt i köket och tittar på regnet genom fönstret. Och så *kras* går min lilla "bakidyll" i bitar när solrosoljan inte heller finns!  **** ****
Vet faktiskt inte riktigt om jag ska skratta eller gråta nu..
Rycker ändå upp mig och drar fram nödräddningen ur skafferiet. Ekströms chokladmoussepulver. bara att vispa med mjölk i tre minuter, sen finito! Jättegod chokladmousse utan minsta ansträngning..
Tror ni inte nu (och om ni vill asgarva åt mig så för allt i världen gör det!) att jag har i dubbla mängden mjölk?! Detta upptäcks inte förräns jag har stått och vispat i 7 minuter kanske och undrat varför den inte blir sådär luftig och moussig som den brukar..
Då räckte det för mina små nerver som redan hade fått ta ganska mycket stryk under denna tid, den rinniga chokladmoussen åkte ut i avloppet. Och det kommer att dröja innan ni ser mig baka igen..
Varför ser det inte ut så här i mitt kök just nu??
Tjingeling<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0