välfyllt påskägg

Hej solstrålar!

Har suttit ute i trädgården sen klockan elva imorse och nu kände jag att jag fick gå in för att inte bränna mig i solen.. Jag är ju en sån där som bränner mig väldigt lätt (tyvärr)
Men tiden som kunde spenderas ute i ett vindstilla (nästan) hörn av trädgården gick inte av för hackor precis, helt underbart!
Hoppas att ni också har kunnat njuta av solen denna Påskafton!

På tal om Påskafton, har påskharen varit snäll och gett er något påskägg idag?  ;)
jag fick mitt redan vid frukosten, fyllt till bredden med en blandning av naturgodis och lösgodis (just the way I like it)
Jag kommer nog aldrig att växa ifrån hela påskäggs upplevelsen. Tycker alltid att det är lika kul och framför allt gott!
Idag har det även grillats korv utomhus till lunch, Sommarvärmen till ära, och ikväll blir det påskbuffé här hemma. gottgott!
Svenskar har allt lyckats klämma in mat och sötsaker i varenda tradition som finns i vårt avlånga land eller hur?

Har ni förresten tänkt på att Påsklovet (för oss som har det denna veckan) snart är över!
Hallå, vart tog det vägen liksom.
Okej det är 4 dagar kvar men ändå, att komma tillbaka till skolan och ha fysikprov på Torsdag skulle göra vem som helst ledsen!
Aja, man får kanske passa på at njuta av de dagar som är kvar av lovet istället för att gnälla. Det blir säkert mycket roligare då.
Och förresten så är det ju Sommarlov om 65 dagar. Haha, det är konstigt hur mycket man kan längta!

Ha det bra allihop och Glad Påsk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0